Muški detoks: Skinite višak nakon blagdana bez gladovanja

0
943

U jelovnicima za muškarce treba biti zastupljeno malo više nemasnog mesa, plave ribe i mahunarki koje su izvor proteina, kaže doc.dr. s. Darija Vranešić Bender

Iako prosječne energetske potrebe muškarca iznose 2500 kalorija, pridržavajući se uravnoteženog detoksikacijskog jelovnika od 1800 kalorija, možete gubiti oko 0,7 kilograma tjedno.

Teška hrana, koja uključuje obilje namirnica životinjskog podrijetla te visoki udio masti i šećera, opterećuje organizam i najčešće je glavni uzrok viška kilograma. Tijelo ćete najlakše rasteretiti tako da smanjite obroke, a jelovnik bazirate na hrani biljnog podrijetla, koja će ubrzati probavu (poput mahunarki i cjelovitih žitarica) te uvrstite namirnice koje povoljno djeluju na jetru, najveći detoksikacijski organ – kaže doc. dr. sc. Darija Vranešić Bender.

To su u prvom redu gorko i zeleno lisnato povrće, cikla, celer, đumbir, limun, ananas i jabuke.

– Osim što su različite boje ugodne oku, one upućuju i na bogatstvo blagotvornih fitokemikalija koje plodovima daju boju. Uživajući u spektru namirnica najrazličitijih boja, ujedno uživate u spektru različitih fitokemikalija s blagotvornim djelovanjem na zdravlje – kaže Vranešić Bender i preporučuje da stoga obogatite jelovnik žutim, crvenim, zelenim i plavo-ljubičastim plodovima.

– Budući da je muškarcima potrebna malo veća količina proteinske hrane, u jelovniku za muškarce treba biti zastupljeno nešto više nemasnog mesa, ali i plave ribe i mahunarki, koje služe kao dobar izvor proteina. Klasične “muške” namirnice su i bundeva i bundevine sjemenke te proizvodi na bazi rajčice s obiljem likopena, budući da štite prostatu – kaže Vranešić Bender.

Muškarcima se posebno preporučuju i orašasti plodovi, ali u ovom slučaju u ograničenim količinama jer su bogati energijom. U borbi protiv toksina neophodan je i adekvatan unos tekućine, stoga tijekom dijete treba popiti osam do deset čaša vode i biljnog čaja na dan.

– Jedno od glavnih pravila detoksikacijske dijete je pijenje obilja vode te izbacivanje alkohola, kofeina i sokova s dodanim šećerom. Juhama, sokovima, čajevima i vodom potrebno je dnevno unijeti oko dvije litre tekućine. Pritom se povrtne juhe te voćni i povrtni sokovi nameću kao odličan odabir jer istodobno osiguravaju potrebnu tekućinu, ali i mnoge mikronutrijente i fitokemikalije koje pogoduju detoksikacijskom planu – dodaje Vranešić Bender.

Dopuštena hrana
Jedite što više svježih namirnica i obroka pripremljenih blagom termičkom obradom poput kuhanja
• Nemasno meso i plava riba
• Mahunarke
• Zeleno lisnato povrće
• Cjelovite žitarice
• Bundeva i bundevine sjemenke
• Voda i biljni čajevi
• Svježi sokovi
• Zeleni čaj

24sata.hr

LEAVE A REPLY